Túrabeszámolók

Gyalogtúra a Börzsönyben
2020. október 17.
A BTSSZ szervezésében rendezett 30 év 30 túra kapcsán ma a Börzsönybe látogattunk.
Mint várható volt az erdőbe érve „nyakig” érő sár fogadott minket, de lelkes kis csapatunk elindult felfelé a szemerkélő esőben. (Egyesületünkből két elég bátor ember, összesen 14 fő)
Az út folyamán a csodálatos színekben pompázó lombban és a fák alatt található gombák özönében gyönyörködhettünk. Törökmezőn a Turistaházban mindenki saját igénye szerint vehetett magához kalória pótlást. Majd elindultunk vissza felé, a mezőn még rengeteg őszi kikerics virágzott és különféle gombák szegélyezték utunkat. A piros sáv jelzést választottuk, remélve hogy kevésbé lesz csúszós, mint a felfelé vezető (még véletlenü sem!). Utunk során néhányszor csodálatos kilátás volt a Visegrádi várra, majd beérve Nagymarosra a kényelmes és gyors zonázó vonattal érkeztünk ismét a Nyugatiba.
Az eső és sár ellenére mindeni úgy vélte, hogy a 12.5 km-es út nem volt fárasztó és sok élménnyel, energiával feltöltődve kezdhetjük a következő hetet!

Lejtmenetben Budaörsre
2020. október 11.
Lógott az eső lába, amikor elindultunk lelkes kis csapatunkkal Normafától-Budaőrsig a 10km-es túránkra. Sajnos nem kellett sokat várnunk, hogy gyorsan magunkra keljen kapni esőkabátjainkat.
Hamar elértük Makkosmáriát ahol még volt választásunk, hogy nem folytatjuk utunkat és megcélozzuk a legközelebbi buszmegállót, de mi nem riadtunk meg és neki vágtunk az esőtől áztatott erdei úton. Mindenki az eget kémlelte és reménykedett ha látott egy kis világos rést a felhők között.
Egymást segítve csúszkáltunk a néhol nagyon keskeny sáros ösvényen. Még esőben is tudtunk gyönyörködni a változatos tájban, utunk végén még a napocska is kikandikált és elállt az eső is.
Jókedvűen fejeztük be a túránkat.

Gyalogtúra a Budai-hegységben
2020. október 10.
Ragyogó Napsütésben találkoztunk a Széll Kálmán téren szombat reggel egy kellemesnek ígérkező túrára. Az eleinte alattomos kaptató (150 m szintkülönbség) után kényelmes erdei úton haladtunk az előző napi esőtől felfrissült erdőben. Sokan gombát találtak (zömmel nem ehetőt), de sokunknak nagy élmény volt egy hatalmas vadméh fészek látványa, magasan egy már kipusztult fán. A túra fénypontja a valamikori Zsíroshegyi turistaháztól pár száz méterre található kilátópont, ahol ki-ki az ebédjét a csodálatos panoráma látványa közben fogyasztotta el. Innen már kényelmes lejtmenetben sétáltunk be Solymárra. A község utcái irigylésre méltóan tiszták, rendezettek, bárcsak mindenütt ilyet láthatnánk.

Csertölgy után kutattunk a Normafától Zugligetig
2020. október 03.
Ferencvárosi szeniorokkal sétáltunk lefelé a Lóvasút végállomásáig.
Megálltunk a Normafánál, az Anna kápolnánál, Kossuth szobornál és a Disznófőnél.
Menetközi feladatként szerepelt egy csertölgy megtalálása. Ehhez Ádám bácsi adott néhány megfigyelési szempontot.. Néhányan figyeltek és pihenőben ők nyerték el a csertölgy ismérveinek felsorolása jutalmát.

Gyalogtúra a Prédikálószékre
2020. szeptember 20.
Eljött az a nap amitől a legjobban tartottunk. Elindultunk hogy megmásszuk a Visegrádi-hegység legnehezebb de a természet egyik legcsodálatosabb szakaszát. Kellemes sétával értük el a Prédikálószéki kilátót, ahonnan beláttuk ezt a különleges tájat. Itt kettészakadt kis csapatunk és csak kevesen vállalkoztunk a Vadállókövek megmászására.
Amikor odaértünk csak ennyit tudtunk mondani: Hűha, itt kell lemennünk! Minden bátorságunkat és ügyességünket össze kellett szedni, hogy elinduljunk az előttünk álló meredek csúszós sziklákon.
Az út lefelé nem csak félelmetes de lélegzetelállítóan különleges volt, csak a természet tud ilyet alkotni. Fényképezőgépeinket sem féltve, egyfolytában kattogtattuk. Amikor már úgy gondoltuk, hogy magunk mögött hagytuk a nehéz részeket, mindig jött valami más kihívás. Olykor négykézláb, nadrágon csúszva, megdöntve a csigák gyorsaságát, sikeresen leértünk Dömösre.

Természetjárók Napja Dobogókőn
2020. szeptember 19.
Annak ellenére, hogy két fő regisztrált, kellemes fogadtatásban részesültünk mind a hárman.
Az országos találkozón több egyesület vett részt. Sajnáltuk, hogy ilyen kevés volt az
érdeklődés a tagjaink részéről. A szokásoknak megfelelően ünnepélyes volt a találkozó.
Sok napsütésben és jó levegőn telt el a kora délután.

Veszprém a Királynék Városa
2020. szeptember 16.
Kellemes őszi napsütésben érkeztünk Veszprémbe a királynék városába.
A gyönyörű Óváros térről a Vár utcán sétálva az embernek olyan érzése van mintha visszament
volna az időben. A 17, 18 században épült Auer Lipót világhírű hegedű pedagógus háza, a
Fekete Sas Patika, a Pósaház, a Városháza mind mind ezt a hangulatot idézi. Az utca végén
az Érseki Palota előtt nyílik ki előttünk a gyönyörű Szentháromság tér. Idegenvezetőnk
segítségével felidéztük Veszprém 1000 éves múltját. Megismertük Szent Mihály Székesegyház,
Szent György és Gizella kápolna történetét. Megmásztuk a város szimbólumát, a vár kapujában
álló Tűztornyot, ahonnan csodás kilátás nyílik a városra és az azt körülvevő tájra.
A Tűztorony tövében megpihenve, az óratoronyból Csermák Antal verbunkos zenéjét hallgattuk.
Sétánkat a Veszprémiek kedvenc cukrászdájában fejeztük be.

Zirc - Devecser - Somló-hegy
2020. szeptember 12.
Kellemes őszi napsütésben indult a kirándulásunk. Elő állomásunk a Zirci Ciszterci Apátság
impozáns épület együttesének és csodaszép értékeinek megtekintése volt. Bepillantást nyerhettünk
az apátsági templom eredeti barokk freskóinak világába, és megismerhettük történetét.
Majd a 65 ezer kötetes Műemlékkönyvtár gyűjteményét és annak intarziás bútorait néztük meg.
Mielőtt tovább indultunk volna végig sétáltunk az apátság angolkert stílusban létesült Arborétumán.
Pompás látványt nyújtott a zöld ezernyi árnyalata a szép őszi napsütésben.
Délutáni programunkat Devecseren folytattuk, a vörösiszap-katasztrófa helyszínén. Megrendítő tájékoztatást kaptunk tragédiájukról és arról az emberi összefogásról ami a katasztrófa után történt.
Somló hegy méltó befejezése volt a napunknak. A hegy megmászása, lélegzetelállító
panorámája és a jól megérdemelt híres juhfark bor kóstolása emelte hangulatunkat.
Elpilledve és kicsit elgondolkodva indultunk haza.

Őrségi tábor
2020. augusztus 21-30.
Idei nyári táborunk alatt 16 fővel tíz napot tölthettünk hazánk nyugati végein. Ez alatt jutott időnk
az Őrség és a Vend vidék magyarországi részein túl a szlovén és az osztrák határ menti területeket is
bebarangolni. Mindenhol a végtelenül hullámzó dombvidékek érintetlen természeti gazdagsága fogadott
minket. De ami talán még tovább elkísér, az az ott élő emberek tiszta, őszinte élete, nyitottsága, feltétel
nélküli vendégszeretete. Tanultuk, befogadtuk, reméljük, továbbadni is sikerül belőle valamit...

A FAGYÖNGYÖK őszi túráiból
2019.szept.- decemberig a 35.- a 44. túráig
Ősszel a Fagyöngyök Dr. Gadnai és Kiss Á. vezetésével 10 séta-túrát vezettek.
Túránként átlagban legalább 5 órát voltak igen jó levegőn. Túrázói átlag 15 fő.
      Emléktúrát a Pilisbe és Budakeszire és a Cserhátba vezettünk- neves elődeinkért.           Három tanösvényt jártunk be. Jót levegőztünk, játszottunk a MIKULÁS túrán is!
A legutóbbi, de nem utolsó idei túránkon kellemesen piknikeztünk Makkosmárián.
Néhány túrasorozati képet felrakunk, a többit vetítjük ill. postázzuk.

j

p

title="Kattints

TOVÁBB az ARCHIVUMHOZ

Új túrabeszámoló feltöltéséhez kérem, adja meg a jelszavát: